2013 m. liepos 20 d., šeštadienis

Breketai ir dantų valymas: kaip valytis dantis?

Kai  man uždėjo breketus, maniau, kad nuo šiol vonioje valantis dantis teks praleisti mažiausiai pusvalandį, kol viską gražiai išvalysiu. Tačiau panašu, kad nesu didelė krapštukė - kas rytą / vakarą dantų priežiūrai man užtenka maždaug 10-15 min. Dar turiu dantų šepetėlį + mažą buteliuką skalavimo skysčio darbe ir rankinėje, kad galėčiau išsivalyti ar bent išsiskalauti kaskart pavalgiusi.

Tiesa, kadangi breketai vidiniai, jei nėra galimybės tuojau pat išsivalyti dantų, nesijaudinu, nes maisto likučiai lieka vidinėje pusėje - tad neatrodau siaubingai pašnekovams ir galiu šypsotis pietų metu :). Kadangi pietauti su žmonėmis tenka dažnai, man tai laaabai didelis pliusas :)

Trumpai apie patį valymosi ritualą.

Žinoma, vonioje padaugėjo dantų šepetėlių. Dabar turiu savo paprastą, taip pat vieno danties šepetėlį ir mažą tarpdančių šepetėlį. Kadangi niekad nebuvau susidūrusi, vieno danties šepetėlis išties gana linksmai atrodo :)

Maniškis lygiai toks - klinikoje leido pasirinkti, salotinis iškart krito į akį :) Gal todėl, kad tuo metu už lango buvo žalias pavasaris?

Jei vieno danties šepetėlis gyvena namie ir laukia rytinio / vakarinio ritualo, tai mažųjų tarpdančių šepetėlių turiu kelis. Vienas iš jų kelaiuja visur ir gelbsti situacijose, kai maistas įstringa tar danties ir vielutės. Brūkšt ir vėl tvarka :)
Mažas, bet labai naudingas :)

Na ir kaipgi be dantų siūlo. Naudoju Oral B paprastą vaškuotą, arba, kad būtų greičiau - Superfloss sutvirtintu galu. Tarpdančių valymas užima daugiausiai laiko, nes siūlą reikia perkišti per kiekvieną vielutę. Kol įpranti sunkoka, bet po to įgundi ir viskas einasi sparčiai :).



Pabaigai - gražus video, kaip valyti dantis, nešiojant vidinius breketus :)



O čia valymasis su įprastais breketais, jei kartais užklydote ir domitės :)




Beje, jau visai netrukus keliausi į kliniką - neįtikėtina, jau praėjo pirmieji du mėnesiai. Rezultatas mane labai džiugina. Taip sparčiai! :)

10 komentarų:

  1. kokia tu entuziastinga! net šypseną sukėlei :) Smagu. Kai aš nešiojau breketus, primuosius mėnesius irgi jiems skyriau daug dėmesio, bet palengva nurimau, likau prie vieno dantų šepetėlio, skalavimo skysčiui pasibaigus neskubėdavau jo pirkti, pradėjau kramtyti gumą ir pan. Stebėjau, kaip į tokius pokyčius reaguos mano dantukai ir nieko. Nei bėdų, nei pastabų iš gydytojos. Manau, ir pati greit atrasi, kas tau reikalinga ir be ko apsieini savo dantų priežiūros rutinoje ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Chi, čia dar ne viskas. Dar pamatysi - netrukus aprašysiu vieną aparatą be kurio neįsivaizduoju kaip anksčiau gyvenau :)

      Tu irgi nešiojai breketus? Ar džiugina rezultatas? Ar dar reikia ką nors nešioti naktimis? :)

      Panaikinti
    2. taip, nešiojau, bet aš tuos standartinius-priekinius :) turėjau daug visokių dalykų nakčiai - ir lanką viršui ir bamperį apačiai, ir gumytes, o galiausiai man įdėjo plokštelę ir vielutes iš kitos pusės, kurias jau nešioju daugiau nei septynerius metus. Nenusiimu, nes dar auga protiniai, baisu, kad neišklaipytų dantų :)

      Panaikinti
    3. Matyt, įpratai ir nebeįsivaizduoji gyvenimo be ortodontinių aparatų, tiesa? Nesukelia jie daug vargo kasdienybėje? :)

      Panaikinti
  2. Dėkui! Mano breketai varė mane iš proto, kol neišmokau tinkamai jų valyti!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Visiškai sutinku, kad breketus reikia tinkamai valyti. Pati iš pradžių sunkiai susitaikiau, kad jų valymui reikia tiek daug priemonių, bet dabar jau kažkaip susitaikiau ir tai tapo mano kasdienybė.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Man tai labai padeda irigatorius valytis breketus. Švariau nei koks šepetėlis išvalo ir visus likučius maisto tobulai pašalina :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Na o man sustabdė dantenų kraujavimą ir pagerino burnos higieną irigatorių Waterpik prietaisas.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Aciu Dievui, man nereikejo kesti breketu valymo. Geriausias sprendimas mano gyvenime buvo isideti invisalign plokstele. Su ja nerealiai patogu priziureti dantis :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Tiek daug dabar visokiu priemoniu dantims, ir vis dar atsiranda naujienu, mano odontologe is https://sypsenosakademija.lt/ vis nustebina,papasakodama ka nors naujo.

    AtsakytiPanaikinti